måndag 21 december 2009

Nya gardiner


Nya gardiner i vardagsrummet från butiken Almbyboden. Tunna linnegardiner med spetskant. Jag gillar linnetyg då det får ett snygg fall och lite ruffig känsla. Ljuset faller igenom och gör att vardagsrummet känns ljus och luftigt. Använder mig av ljusa färger då vi har ett mycket lite vardagsrum men vill ändå inte ha helt vitt utan lite tonat åt det grå. Gardinerna som satt i vardagsrummet fick flytta ut i köksfönstret istället vilket blev bättre då väggarna är lite beiga i köket och det vita lakanen passade bättre som gardiner där.




6 kommentarer:

  1. Men kreativa fina du!!! Blir alldeles matt av allt vackert du skapar! Va glad jag blir att jag hittat hit! Är relativt ny på det här med bloggandet men helt fast! Så mycket fint att titta på som jag totalt missat, hihi! Jag tittar in snart igen! God jul! / Tess

    SvaraRadera
  2. Underbara gardiner ! Är det Pijazz,måntro?
    Har lyckats knipa 10 minuter lunch och sitter med en macka i ena handen och skriver med den andra , ha ha ha !
    Önsksar dig en riktigt härlig jul och nyår!

    kram annbritt

    SvaraRadera
  3. Jättefina gardiner! Ja, ska man ha gardiner tycker jag de ska vara lätta och skira som släpper igenom ljuset och det gör de här verkligen!

    Ja, jag undrar vad Ernst ska bjuda på ikväll, och om han har ett lika hysteriskt upplägg!! Ha-ha!!

    Ha det gott i snöyran!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Verkligen vackra gardiner..älskar tunna skira gardiner som släpper igenom ljuset...om jag nu ska ha några...:) du... kan vi höras efter jul, tänkte gå in på formex och köpa biljettten på on-line, hoppas du har en fin dag,kram VIOLA

    SvaraRadera
  5. Dom där gardinerna väckte "vill ha" känsla... Mkt läckra.
    Måste förresten hålla med dig ang. Jul med Ernst! Inte bara är det hysteriskt mycket i ett program och konstigt ljussatt och utan känsla - han verkar ju även ha snott alla idéer från bloggarna på temat vitt och lantligt! Vart tog "gamla" Ernst vägen, han med nya egna idéer? Som inte är i händerna på produktionsbolag....
    /Marie

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen!
    Vilka fina gardiner väldigt snyggt. Visst är det härligt, dan före dan före doppardagen och det är snart jul. Hoppas att ni har det bra i julstressen och att ni hinner ta det lugnt nu innan jul. Jag hoppas att ni får en underbar jul och ett riktigt gott nytt år önskar jag er. Goa kramar Ina

    SvaraRadera