fredag 11 december 2009

Nr 3 tillängas alla som har det tufft




Tankarna snurrar........suttit vid datorn hela dagen och jobbar på min blivande webbutik......... villkor......fraktkostnader.....tariffer..........inlösenavtal.........layout...........artiklar..........osv. Är helt slut och inte blir det bättre av dimman som får huvudet att kännas 100 kg tyngre. Vem sa att företagare hade det lätt och tjänar massa pengar????? Ett jäkla slit är det för att få saker att falla på plats. Mycket stöd från nära behövs........................... Har förstått att vi som bloggar är en hel del företagare där ute och jag förmodar att inte alla lever med guldkista så till alla ni företagare där ute- ni får min uppmärksamhet och jag sänder er en tanke denna helg när jag tänder nr 3. Till den som har det svårt att få det att gå runt för övrigt fast ni har jobb eller inte önskar jag även er all tanke och hopp om något bättre. Julen är en tuff tid för många och till er som kämpar ger jag här en varm kram och önskar er en skön Lucia. Gläds åt det ni har och se er omkring . Någon kanske har det tuffare en er och behöver ert stöd!

8 kommentarer:

  1. Hej hopp!
    Det verkar himla knepigt att vara småföretagare - i alla fall i mina oerfarna öron!
    Jag önskar dej verkligen lycka till med din nya webshop! Ha en skön 3:e advent och Lucia!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Ja det är knepigt att vara småföretagare.När man inte blir behandlad som andra löntagare*L* Ta bara detta med sjuklön .Som företagare räknar dom ute en snitt lön på 36 månader istället för att räkna på det sista året.Har man då äntligen börja se att nu börjar företaget gå bra ska man vänta 3 år på att få rätt sjuklön.En tjänsteman på försäkringskassan sa: Du kan ju alltid ta fram pengarna i madrassen citat!
    Så sjuk får man inte bli..
    Jag har en webbshop och två butiker ..Kan säga att det är inte lätt att få fart på webbbutiken!
    lycka till!

    SvaraRadera
  3. Jeg linker til deg og din fine "gran-pyntet" stol.
    Ønsker deg en fin 3.adventshelg.
    Klem fra Hanna

    SvaraRadera
  4. Tack för den hälsningen, den värmde, kan jag hjälpa dig med något så hör av dig, ha de gott, KRAM

    SvaraRadera
  5. Hej, ja att driva företag är ett "helt företag".. :) å speciellt en webbutik. Men att driva eget har många frödelar om man får det på fötter och det tar lite tid.. men lycka till med webbutiken! Du verkar vara en kreativ kvinna vilket du kommer att komma långt med.

    Kram, Fredrik

    SvaraRadera
  6. Gläömde skriva...äntligen har jag kommit ihåg att länka din fina butik,, kram igen

    SvaraRadera
  7. Tjäna pengar är det minsta man gör, men kul är det och en dag kanske jag kan gå ner i tid.
    Lycka till
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej, hittade en länk till din fina blogg via NORAs hemsida. Jättekul att se hur fint du har det för jag får ju aldrig till det med att besöka dig i verkligheten trots det korta avståndet...vi har ju öppet o jobbar samma tider...när alla andra är lediga :)

    Såg oxå att du håller på att öppna webshop o jag önskar dig verkligen lycka till men som egen webshops-innehavare så kan jag säga att det inte o verkligen inte är helt enkelt. Det är så otroligt många som vill vara med o dela på pengarna, allt från fraktbolag, butiksbyggare, kortinlösare, faktura-hanterare, annonstidningar osv. Hoppas jag inte skrämmer dig för mycket men kolla upp noga vad du väljer innan du bestämmer dig.
    Må så gott/ Nettan på Åstugan café & butik

    SvaraRadera