måndag 28 december 2009

Förkläde

Är inne i ett systim just nu och tillverkar så maskinen nästan glöder. Det här är ett förkläde/klänning som jag låtit tillverka till min butik. Den är i storlek large och kommer att finnas i olika tyger från smal till large under våren. Fin att ha i trädgården. Stora bra fickor på för trädgårdsverktygen och en liten bröstficka för mobilen. Återkommer med fler bilder längre fram på fler förkläden i olika tyger. Den här är i linne och en spets i ryggen som dekoration.



Ryggen med gummiband i sidorna gör att den är anpassningsbar till olika midjemått.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken praktisk och bra sak att ha i trädgården! Ja, olika fack saknar man alltid!

    Hoppas allt är gott med dej.
    Här är riktigt ruggigt - regnat hela dagen, imorron ska det visst bli kallt ....igen! Funderar på att åka tbx i morron!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Så fint!
    Jag har fått en kappa i julklapp av min sambo hos en sömmerska i staden! Jag ska själv rita modellen..Blir jättekul!
    ha de
    annbritt

    SvaraRadera
  3. men gu så fint, tänk att kunna komma i ett systim, fniss...har aldrig hänt mig!!!varmjulkram lotten

    SvaraRadera