lördag 19 december 2009

Ernst!?

Jösses.... vad hände med Ernst igår? Vart tog den lugna, harmoniska, avskalade mannen vägen? Någon hade skapat ett program som han fått genomföra under förvånande blickar från soffan. Min man och jag tittade minst sagt förvånat över vad som visades i tv-rutan och vad som skulle föreställa julefrid, eller!? Alldeles för mycket inklämt på denna timme och idag när jag försöker reflektera över vad som visades minns jag mest den hurtiga damen som slänger upp konfekt och gladeligen hjälper till med gäddan.... oj, oj, oj.... en sån miss. I alla fall så gillade inte jag programmet som borde hetat "Korvstoppning med Ernst".





7 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar.
    Jag vet inte var den förskräckliga röken kom ifrån. Jag var bara tvungen att stanna bilen på kustvägen Nävekvarn-Norrköping. Solnedgången är fotad från Skeppsvik.
    Vilken mysig blogg du har. Skulle gärna vilja veta var din butik ligger?

    SvaraRadera
  2. Haha..ja korvstoppning med Ernst var inte så dumt! Det kändes mest som 4 an vill vrida ut lite mer slantar från Ernst.. med ett budget program.. nä fy! Längtar efter sommar torpet med Ernst på ettan. (eller om det var tvåan.. ;-))
    Ja åter till en trevlig mysig julfrid utan stress!
    Ha det gott!! Kram A

    SvaraRadera
  3. Vet du att precis så kände jag också! Jag såg programmet nyss över nätet här (4:an funkar inte ibland här på torpet), och det slog mej också - SÅ HIMLA STRESSIGT det kändes hela tiden! Som om de ville klämma in så mycket som möjligt. Kommer knappt ihåg nånting heller och gädda och choklad nästan samtidigt, där gick väl ändå gränsen!
    Men hos dej ser det ut att vara julefrid och det är skönt, och så är det här också!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  4. Håller med dig...tänkte för mig själv...har han hälsat på i Blogglandia och snott varenda idé...vilken dag, har faktiskt varit ute på kyrkbacken och köpt mig en gran, önskar en härlig lördagskväll, kramen

    SvaraRadera
  5. Åhh fikk ikke med meg det programmet....men jeg gikk hvist ikke glipp av noe ettersom det jeg leser:)
    Ønsker deg en riktig koselig 4 advent...
    juleklem fra meg

    SvaraRadera
  6. hej där, jag minns bara dom där marchallhållarna, dom ska jag banne mig göra, tycker det var lite konstik, vems fasen bodde där egentligen, spooooookey!!!
    vackra bilder, varmkram lotten

    SvaraRadera
  7. Ja, jag håller med dig. Inte samma trevliga stämning som det brukar vara i hans program. Och man fick ingen känsla av att nån bor i det huset. Hade han månne varit på en tillsaluvisning och skyndade sig att pyssla lite på samma gång? Nej, bättre än så där kan han! Vilken söt liten häst du har bå bilden! Kram från Åsa.

    SvaraRadera