tisdag 8 december 2009

Ny rullgardin på plats i sovrummet



Ett litet hörn med familjen ihopsamlad i ett fotogalleri.




Mormors handbrodyr på cafégardinen är helt bedårande vacker!
Sovrummet efter lite möblering. Ska leta efter en sänggavel alt två sängstommar till oss också. Får se om jag hittar något intressant på blocket eftersom.







Har sytt ett nytt fodral till en rullgardin som är svart. Jag har valt att spara rullgardinen under det ljusa tyget för att få ett mörkt rum nattetid. Är lite känslig för när det ljusnar och vaknar då lite för tidigt. Skönt med sovmorgon ibland kan jag tycka........




Den blev lite pösig när den rullas upp men faktum är att det inte gör ett dugg för den blev hel ok ändå. Sovrummet skall få en platsbyggd garderob vart eftersom då vi inte har några bra garderober i detta lilla hus. Återkommer längre fram med detta projekt......





4 kommentarer:

  1. Vilket inbju




    Vilket inbjudande sovrum och så fint med fotona!
    Rullgardinen blev verkligen snygg och så praktisk! Men den här årstiden lider du väl inte av ljuset på morgnarna?!:-) Det blir ju liksom aldrig ljust! Idag är en sån dag...igen!

    Jag kan tro att du blev inspirerad hos Viola! Ja du, vilket vackert hus. Jag spricker snart av nyfikenhet över att få komma dit. Jag har ju bara varit där när det var tomt och de renoverade för fullt, men man såg ju potensialen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Jag har mejlat till dej om en grej..!
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Har själv tänkt något liknande med våra fula rullgardiner, men inte riktigt trott på idén. Suveränt att det funkar! Nu får jag gå hem och testa.....
    Tack!
    /Marie

    SvaraRadera
  4. Hei...
    kom over bloggen din gjennom god omtale hos skjønne Viola....så snill du er...
    legger meg til her:)
    ha en kos kveld
    klemmer fra edda i Oslo...ta en titt hos meg:)

    SvaraRadera