tisdag 22 december 2009

Granen i juldräkten

Då var den klädd den lilla söta julgranen. I år köpte vi vår gran då det är för mycket snö i skogen för att hitta en fin gran till julen. Hjärtan i rödrutigt bomullstyg sydda jag förra året och hade hängandes lite var stans i huset. I år får de pryda granen tillsammans med pepparkaksmåtten som jag låtit dekorera med pärlor och julstjärnan är av silversprayat ris från skogen, jag har dock inte gjort just den, men jag har satt en ståltråd i den och fäst den i toppen istället för en mörkblå spira som vi brukar ha annars. Kände inte för den i år. Jag har hoppat över glitter i granen då den känns lugnare så här. Några gammeldags glaskulor hänger lite här och var i granen och de finns att köpa i Almbyboden om någon skulle bli sugen på dem. Nu tänker jag ta ledigt från bloggandet ett par dagar och passar nu på att i detta inlägg önska alla ni som besöker min blogg och som har lämnat så mycket fina kommentarer angående min bloggsida och även till som bara kikar in för att få inspiration en riktigt GOD JUL! Kör försiktigt i jultrafiken...Ses snart igen Kram Marie!









14 kommentarer:

  1. Vilken jättefin gran och så fina saker du har i den!
    Ha nu en skön och fridsam jul, så hörs vi efter helgerna!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Granen står så grön ochh grann...vilken fin gran ni fått tag på! Vår står ute, har ju lite väl trångt för en stor men jag försöker kompensera med många små;-) God Jul så hörs vi när det har lugnat ner sig och blivit vardag igen! Kram/ Tess

    SvaraRadera
  3. Så himla rar den blev med rutiga hjärtan och silver...vi hörs efter jul, har varit inne och kollat och det går att beställa biljetter on line så man slipper att köa, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  4. Hallo

    Wünsche Dir ein schönes Weihnachtsfest und einen Guten Rutsch ins neue Jahr.........Die Ferien haben begonnen und da machen wir es uns mal schön gemütlich,also mal ein wenig auf´s Internet verzichten.....bis demnächst......LG Sandra

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig och hemtrevlig gran! Jag brukar också hoppa över glitter, jag får aldrig det till att ligga snyggt. Ha en mysig jul!!

    (och angående snöreportaget, som var från innerstan i Sthlm - förmodligen inte så många strömavbrott då - så var det underhållande det att snön kommer som en chock söderöver.. vad tror de egentligen när det är vinter? Att det ska börja växa upp palmer längs Strandvägen?... :-D )

    SvaraRadera
  6. Önskar en riktigt *God Jul*
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  7. Så fin gran...vi har ingen i år...varken plats el ork att hålla reda på barnen... MEn jag njuter av att se andras :)

    Tack för ett gott skratt,jag de e tur att man har koll och inte är stressad ;)

    De är jag väldigt nöjd med,jag stressar aldrig inför Jul. Bättre att bara vara,klappar är mindre viktigt,presenter resten av året är roligare :)

    God Jul och tack för att du alltid ger så fina kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  8. Vilken fin gran du har.. passar även min stil.
    Fast vi kan inte ha gran för vårt hus är så litet. Jo det hade gått om vi hänt deni taket.
    God Jult ill dig också
    annika

    SvaraRadera
  9. Tack för din hälsning, och God jul till dig också!
    kamomilla

    SvaraRadera
  10. Hei,og takk for mange fine ord,inne hos meg :) Så nydelig du har pyntet ditt juletre !!! Ønsker deg en god jul,og et godt nytt år. Klem fra meg :)

    SvaraRadera
  11. HALLO HITTA HIT GENOM EN ANNAN BLOGG.. UNDERBAR SIDA LÄNKAR DIG.. ÖNSKAR DIG EN UNDERBAR JUL MASSA JULKRAMAR SUSSIE

    SvaraRadera
  12. Vilken fin blogg jag hittade till, och vilken otroligt söt gran med finfint pynt! :)

    SvaraRadera
  13. Detsamma, önskar er en riktigt GOD JUL!

    SvaraRadera
  14. God Jul och stort Grattis på födelsedagen!
    /Janne........ ; ))

    SvaraRadera