torsdag 28 januari 2010

Underbar murgröna

Har några fina murgrönor står nere i butik som planterades förra sommaren i korg och hink. De har växt till sig fint och är nu stora och vackra. Temperaturen ligger kring 12¤ ner i butiken och det är alldeles perfekt nu under vinter. De ska få komma ut igen så fort temperaturen är lagom utomhus och de klarar av att stå ute med bara några plusgrader och trivs bra med det. Korgen nedan har en diameter på cirka 60 cm och den är helt täckt av murgrönan.


3 kommentarer:

  1. Ljuvliga blomster och tänk, när de kan få vara ute! Det verkar långt dit!
    Jisses, så mycket snö ni har!!! Här snöar det fortfarande och det är helt kaotiskt häruppe på gatorna! Plogbilen var här utanför, eftersom det ju är städdag idag på vår gata, men tror du att han plogade?!!! NEJ!!! Han körde bara runt så att de blev ännu värre - en hög snösträng mitt i gatan! Undrar vad de tänker med en del!

    Hoppas ni har plogat och att du fått bukt med din snöhög som du pratade om!
    Ha det gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Åh, jag hoppas att jag ska kunna komma till din butik och titta. Kanske att det blir i sommar. Jag får ta min lilla husvagn och bil för en tripp kanske. Är så härligt med husvagn man bosätter sig bara på en camping och flyttar när man ledsnat.
    Trevlig helg Yvonne

    SvaraRadera
  3. Oj! Du har helt klart bättre hand med murgrönor än vad jag har! Jag kan inte låta bli att köpa sådana, men oavsett hur jag sköter dem så går de en grym död till mötes hos mig.. ;-D

    SvaraRadera