måndag 4 januari 2010

Nyfyndat till hemmet

Hej alla bloggisar och GOD FORTSÄTTNING på det nya 2010-talet! Vill börja med att tacka alla ni som lämnar kommentarer hos mig och framför allt som följer och tittar förbi - några är det i alla fall vilket räknaren skvallrar om. Hoppas att jag under detta år ska kunna inspirera till lite kreativitet och att jag även skall kunna bidra med en och annan trädgårdsbild framöver. Men nu dök det genast upp ett litet problem för jag har haft besök i trädgården av hungriga vänner som ätit upp ett och annat som planterats under 2008/09. Bl a en nysatt bokhäck - och för de som vet om vad det innebär så kan jag bara säga att jag kommer att få sörmlands lägsta bokhäck. Det är nämligen så att bokhäcken klippes först när den nått den höjd man önskar ha på den och sen växer den i stort sett inte mer på höjden. Hm.... min är cirka 10 cm hög - inte så läckert men det tyckte haren som smaskade i sig den gladeligen. Jag var nästan framme och kunde nudda vid den innan den satte av till skogs mätt och belåten. Ja, ja man kan inte lyckas med allt här i livet. En och annan ros har också kapats i snötäckehöjd. Nu till ett annan problem - mina byxor är för små efter denna jul med minst fem chokladkartonger och hemgjort julgodis. Stack till staden idag för att inhandla ett par nya och kom hem med två kuddar. SNYGGA som sjutton och jag är mycket nöjd. Byxorna då tänker ni - äsch, skit samma. Jag får väl sy ett par vid tillfälle. Hitta en kjol istället för 50 spänn på H&M, i marinblått som är superfin. Jag är jättnöjd och känner mig tillfreds. Kuddarna är föresten från Indiska och på rea. In och fynda nu bloggare det finns ett och annat kvar att få med sig till hemmet.





5 kommentarer:

  1. Så tråkigt med din häck...ja, jag menar ju bokhäcken förstås!!! Men de verkar ha en speciell förkärlek för nyplanterade saker.
    Sommaren 2008 satte jag ett plommonträd och förra vintern hade det varit älgar där och smaskat på just DE späda små grenarna. Få se hur det blir iår.

    Ja du, detta med julmat och godis är ju ett kapitel för sej - det stramar nog lite här och där på många av oss efter helgerna! Vi får väl springa av oss till våren..!
    Jättefin kudde du hittade! Ja, nu kan man nog göra en del fynd.
    Vilken stad åker du till - är det Nyköping som gäller för dej?

    Ha det gott framför brasan!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Oj.. ja det kan inte vara så roligt när man har gjort ett sånt jobb att sätta häck.. åsså blir det så där snopet.. men hoppas det löser sig på bästa sätt.

    Vi har inte kommit så långt i våran trädgård.. vi har så stora gräsytor och väldigt lite planterat så det är så svårt att komma igång. Ifjol blev det några bärbuskar iaf.. vill gärna så saker man kan använda i köket :) Så jag hoppas på en kryddbädd någonstans i år.

    God fortsättning! Fredrik

    SvaraRadera
  3. Ja på Indiska kan man göra fynd... Ibland undrar man hur de tänker när de rear ut något ex.. julpynt i form av hjärtan - de skulle ju gå utmärkt att sälja till Alla hjärtans dag! Men så tänker inte kedjorna har jag märkt, bra för oss fyndare... :-)
    /Marie

    SvaraRadera
  4. Fyndade liknande kuddar fast blå på indiska!Det är första gången jag testar att blocka något, man spänner ut det man vill blocka med nålar och fuktar det lite,så får det ligga o torka så ett tag.Mönstret syns bättre och sjalen växer till dubbel storlek...Kul att hitta till din blogg!

    SvaraRadera
  5. Ska göra samma besök som du...men får se vad jag kommer hem med..brukar hamna på Indiska och dom har ju fortfarande rea..fina kuddar förresten och det går så bra med hotelrummet, ska boka min biljett de närmaste dagarna, plingar snart, kram

    SvaraRadera