söndag 21 mars 2010

Rörigt värre!

Ja, så har sista dagarna minsann varit. Från äggtillverkning, virkning och mässjobb! Inte utan att kvällen känns helt uttömd på ork och energi. Har medverkan med min goda vän Anna på en Bomässa i Nyköping i helgen. Inför mässan hade jag bl a låtit tillverka några söta ägg som syns på första bilder för att ha med i en stor lyckta på mässan. De fick duga. Mycket folk och en hel del prat om min butik och Annas keramik slutar nu i soffan framför datorna och sedan som en klubbad säl ner i sängen för en skön sömn. Lördagskvällen tillbringades hos Viola för att träffa en massa bloggare och få en god middag hos Violas goda granne. Vill bara säga till er som var där: Helkul att träffas! Viola har gjort så fin i sin nyöppnade butik så man dånar av beundran. Finns länkat i min högra kolumn till Violas butik för den som vill se den på närmare håll. Sen har jag blivit helt såld på att virka små korgar för förvaring. Så himla kul hobby. Nedan syns några i rosa och grått som jag kommer att ha i butiken. Går även att använda som kruka om så vill. Ha en skön vecka där ute!






Hönor från Vita rum i Nyköping. En bedårande butik som säljer underbara varor för inredning och hem.












11 kommentarer:

  1. Ja, du har då verkligen haft en intensiv helg! Kul ändå att du/ni hann med besöket hos Viola!
    Jag håller verkligen med - hon har ju en helt bedårande butik, och det har ju faktiskt DU också! Alltid så kul att träffas!
    Så otroligt fina, romantiska ägg du har gjort! Jättevackra! Fin monter också! Kul att se Annas Keramik också! Så härliga saker hon gör!

    Hoppas att du nu hinner vila lite och få det lite lugnt!
    Själv är jag i Sthlm, och vi har haft ett rejält snöoväder -----IGEN!!! Så trött man blir på all snön, särskilt när man trodde att det skulle bli lite vår...!
    Ha nu en härlig vecka!
    Kramar
    LIsa

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Åhh va roligt det var att träffas hos Viola! Hoppas vi ses igen.
    Va fina dina virkade korgar är! Vad har du använt för matrial?
    Ha det gott! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  3. Så mycket kreativt! Tusen tack för omtanken,ska kolla brevlådan noga :)

    SvaraRadera
  4. Men oj vad mycket kul du hunnit med! Full fart, även i texten i ditt inlägg!! ;-) Andas!!
    Skämt åsido, gillar verkligen dina virkade korgar! Jag skulle vilja lära mig hur man gör såna....
    Kram!/Marie

    SvaraRadera
  5. Tack själv, helgen blev verkligen ett minne för livet, vi skulle behövt ett par dagar till...:0) idag har det gått i slow motion, ha det gott så hörs vi snart ...nu när det lugnar ner sig både för dig och mig...kram

    SvaraRadera
  6. Hej det var jätte kul att träffa dig också!
    Tänk att jag trodde att du fanns i småland. Fattar inte vad jag fått det ifrån. Det är så jätte kul att byta idéer med andra som också har butik. Hoppas det går bra med affärsrådgivningen i veckorna, alltid föds det väl någon ny idé kanske, om företagandet. Det gäller att se möjligheterna antar jag. Det lät spännande det där du talade om coaching. Måste verkligen försöka hinna med att besöka dig i sommar. Jag älskar ju trädgård och vad jag förstår av din blogg, har du en underbar sådan.

    Ha det gott!
    kram Helen

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Visst var det roligt att träffas!! Och kul att du orkade - annars hade vi ju inte träffats. Blir det en träff hos dig i sommar kanske... ;)

    Förstår att du är slut efter en sån intensiv helg, det skulle jag också vara.

    Vilka söta ägg! Och för att inte tala om de virkade skålarna - jättefina!! Nu blev jag också sugen att virka... :)

    Ha nu en jätteskön vecka!!
    Kram
    Willewira

    SvaraRadera
  8. Gud vilka fina grejer, man blir ju helt sjuk ju! Dom virkade korgarna/krukorna var finast tycker jag!

    SvaraRadera
  9. Så roligt att träffa dig. Vi åkte förbi din fina butik på vägen till Violan:) Ja, det var en fantastisk dag vi bjöds på.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  10. jaaa, visst blev det bra med skåpet...är helnöjd

    mycket påskfint här...återstår att se om systra gör några påskägg...hmmm

    kram
    ha en bra vecka

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder! Gillar dom röda träskorna mycket, säljer du dom eller vet du vem tillverkaren är?
    Helene

    SvaraRadera