fredag 12 mars 2010

Leksand hem till Almby

Vi var ju till Dalarna som sagt förra helgen och jag fick sex stycken Leksandstolar av svärmor. Fyra fick följa med i bilen hem de andra kommer om en vecka. Har klätt om sistarna i lite olika tycker samt passade även på att klä om min karmstol med ett linnetyg jag fått tidigare från en god vän. Kommer att klä dem i lite olika tycker men ändå hålla en grå nyans tror jag. Ikeastolarna fick åka ut till caféet istället. Kommer att måla dem i en lite mörkare grå nyan senare för de är inte så bra målade i dagsläget. Tar det till sommaren då jag kan hålla till utomhus med målarprojekten.












Satt ute och solade, rättar sagt halvlåg i en solstol, här om dagen. Vips så placerade sig Wippa på bästa platsen..... mitt i knät tyckte hon skulle passa bra. Varmt och skönt...... solen räckte till oss båda!

10 kommentarer:

  1. Vilken gottepillt du när vid bröstet.Hon vet verkligen hur man tar för sej.Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt med olika tyger på de fina leksandsstolarna! Kul med lite nytt kan jag förstå!

    Så härligt det ser ut med sollapande i solstol - DÅ är det väl ändå vår!!!!!

    Ha en fin helg i storstan då, så ses vi nästa helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att du ska satsa på café det kommer säkert att gå som smör i solskenet!
    Det är ju en underbar tid som väntas och att få kunna sitta ute som du gjirt är ju bara livskvalite, eller hur!

    Nu ska jag fortsätta kolla in din blogg, så mysig!

    ha en fortsatt trevlig helg

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara stolar! Jag tycker att såna ryggar på stolar är så fina... Ha en underbar helg!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  5. ÅÅÅÅ, lycko dig, ÄLSKAR dom stolarna!!!!!!


    Så KUL att du vill vara med, det ska bli spännande att se hur måna det blir!

    Ha en vacker helg!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Grattis till sex Leksandstolar.
    Vad fint med olika tyger.
    Fortsätt njuta av solen.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Vilken kram du får av Wippa!

    Jag bara drunknar i din rubriksbild! mmmmmm

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni har en härlig helg i storstan, skulle inte varit så dumt det..snart ses vi...:0) kram

    SvaraRadera
  9. Jättefina stolar!
    Vad gullig Wippa är och så mysig stund med matte :)

    SvaraRadera
  10. Jättefina stolar du har där!

    Kram Mia

    SvaraRadera