tisdag 11 augusti 2009

Trädgården full med damer + en herre!


Hade under gårdagen trädgården full av damer samt en herre från Nyköpings trädgårdsförening på besök. Det var en mycket trevlig kväll och en hel del uppmuntrande kommentarer över allt arbete kring trädgårdens utformning. Vi hade verkligen tur med vädret då det såg lite mörkt ut på himlen för en stund men inget regn föll. Det är så himla kul att ha trädgårdsintresserade på besök och få en chans att prata för det jag har som intresse och jobb - trädgård. Allmogeträdgårdens utformning börjar ta form och jag utvecklas med den. Det ska verkligen tilläggas att det är trädgårdens växter som lär mig hur de skall skötas och tas om hand för bästa resultat och allt blir till en erfarenhet att dela med sig av till andra. Jobbar nu sista dagarna extra på Hellmanska gården som har varit oerhört lärorikt även det och tänker satsa ännu mer på min egen butik och dess utformning samt även starta webbutik under hösten. Det gäller att hänga med i utvecklingen och sommaren har varit mycket givande med ökande turism och intresse för min verksamhet. Tacka alla som besöker mig både i trädgården och här på min blogg! Varmt välkomna till Almbyboden!

1 kommentar:

  1. Hejsan!!
    Vad roligt med ett sånt fint besök***
    skulle titta ut i helgen som var, är ju så nyfiken, men det kom annat i vägen och nu jobbar jag i helgen igen, men är ledig hela nästa vecka och helg,
    Har fått lite beställning på tavlor, lite betong och babyfiltsstickvirkning som jag tänkte ta itu med också...ska bli skönt att bli lite ledig igen så man får kreativitera sig lite....
    kramar
    annelie

    SvaraRadera