fredag 14 augusti 2009

Annas keramik snyggt ihop med ljusstakar i äldre stil.


I veckan hade jag tjejerna från Hellmanska gården på besöka och vi startade kvällen med att se på när Anna Lindell drejade några krukor, finns till försäljning på Hellmanska gården. Anna är så otroligt skicklig keramiker och det ser ju så himla lätt ut + jag blir så sugen att prova igen. Har bara testat att dreja vid tillfälle på en utbildning jag gick i Nyköping och det var både svårt men kul. Dags att börja skapa igen då jag nu jobbat mycket med trädgård en tid vill jag nu åter börja arbeta med både textil och lera samt ev betong. Få se vad jag prioriterar först.

6 kommentarer:

  1. Hei!
    Her var det masse fint! Jeg følger deg,og håper det er i orden
    En riktig fin helg ønskes;)

    SvaraRadera
  2. På Gotlnad har drejat lite... Det var inte det lättaste kan jag säga!
    Hösten känns redan i luften eller hur?
    Trevlig helg!
    kram mammatillungar

    SvaraRadera
  3. Hej där!
    Har tittat in på din nya hemsida - så fin den är! Mycket bättre såhär!
    Kollade in mina saker och såg att du kallade handduken med svart ram för akvarell - det är en litografi! Några akvareller tog jag aldrig med.
    Nu kommer jag snart att åka förbi hos dej. Vill du ha något mera från mej? Jag kan ju alltid rama några flera tryck? Eller kanske några kort till försäljning? Har du kvar av de jag hade med?
    Nåja, jag kan titta förbi så får vi se. Det verkar så lockande att bara komma och titta!Åh, så fint du har det!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Var inne hos Lisas torp och hittade sen hit..dreja ,ja det gör jag hela dagarna*L*
    ha de gött

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag tog dig och min syster på orden - har nu startat en blogg med enbart mina akvareller...
    "Mitt Akvarellrum" www.anneliesakvarell.blogspot.com
    Det finns länk från min första blogg
    Blev faktiskt nöjd med den, man ser lättare alla tavlor mycket bättre...
    kramar
    annelie

    SvaraRadera
  6. Hej Du!
    Verkligen fina keramik alster... Ha en trevlig helg och goa kramar Ina

    SvaraRadera