fredag 10 april 2009


Ranunkel är en favoritblomma hos mig men jag lyckas inte hålla den så fin under längre tid. Jag köper ofta in dessa skönheter till min butik men tycker att de är svåra att sköta och hålla snygga. Har någon ett bra tips till mig så får ni gärna dela med er av erfarenheten. Jag ger mig dock inte utan fortsätter kampen om att få dem att trivas även hos mig. Idag är det långfredag och det ska bli grillning till kvällen då det har lovats fint väder. Vi åker en snabb sväng till Dalarna under påsken också för att besöka släktingar där. Jag har nu två veckor kvar till min utbildning är klar som trädgårdsmästera efter 2 års studier på heltid. Känns rätt ok att det är färdigt och nu är det upp till mig att förkovra mig i mer litteratur för att bredda min kunskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar