tisdag 28 april 2009

www.krukkehuset.no Här kan ni se större bilder.
Det här lilla stället ligger i Norge och kallas Krukkehuset i Ulsteinvik. Jag hittade det på nätet och har själv inte besökt det men jag gillar starkt den enkla, lite naiva stilen. Här samsas konstnärer och platsen och det serveras fika till besökarna. Enkelheten är ibland så himla fin och snygg. Jag går ofta in på deras hemsida och bara tittar på de söta bilderna. En stor inspirationskälla för min del när det gäller att bygga upp en verksamhet med sitt hjärta. Själv sår jag växter för fulla muggar nu inför sommaren och i dagarna har jag beställt mitt första växthus från Florum som tillverkar växthus i gran och de är mycket snygga. Det blev ett på 15 kvm som kommer att räcka gott till att börja med. Det fiffiga med huset är att det går att bygga på med fler sektioner och få det ännu större om så önskas.

1 kommentar:

  1. Hei!
    Kor utruleg kjekt å plutseleg kome over bloggen din med Krukkehuset. Det er eg som eig huset, og vart derfor veldig glad for det eg las :-) No er vi i ferde med å lage blogg, så då kan du få sjå meir av oss. Hadde besøk av ei flott dame i sommar, som har lagt ut fleire bilder på sin blogg.www.tantemimmi.blogspot.com. Gler meg til å sjå meir av din.

    med venleg helsing Aina

    SvaraRadera