söndag 15 mars 2009

Snödroppar i trädgården


Upptäckte under gårdagen att snödropparna tittar fram under snötäcket. Underbart det finns hopp. Vi måste sätta upp ett staket kring rabatterna så fort kärlen i marken släpper. Vår nya familjemedlem har hittat dit och tycker sig älska den goda doften från jord och smakar gärna på förra årets perenner om torkat i rabatten. Nu är det ju så här att det faktiskt är jag som ska bli trädgårdsmästare och inte hunden, Wippa, som ännu är alldeles för bångstyrig för att få att förstå att allt som växer inte ska ätas upp direkt. Vi är dock inte riktigt överens Wippa och jag över vad som kan ätas eller ej och ni anar inte hur mycket man får i sig på 10 sekunder i en rabatt! Men hon är söt ändå, när hon sover!!

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag har samma problem som du ;-)
    En jättesöt ny hårig 4-bent familjemedlem som älskar att rusa igenom och trampa sönder mina rabatter och de nya tillskotten kommer inte att överleva nu när snön smälter och knopparna tittar upp för vildbasen. Så jag tänkte höra om du har något smart snyggt hund-stoppande staket på förslag som du kan dela med dig av? Mvh Lenis (lenis_fenis@hotmail.com)

    SvaraRadera