onsdag 14 juli 2010

Sommarledigt inom kort!

Nu återstår endast tre arbetsdagar sedan väntar drygt en veckas semester, underbart! Denna dagen har jag fart runt lite med kameran för att visa hur jag försöker förstora vårat vardagsrum med hjälp av speglar. Har nog lite samlardille på speglar med olika utseende och form. Här har jag blandat friskt med olika ramar och tidsåldrar för att få lite rymd i det annars så lilla vardagsrummet. Själv vill jag riva ner väggen som speglarna hänger på för att skapa öppen rymd mellan kök-vardagsrum men mannen i huset är inte inne på den linjen. Löser det så här så länge........ lite tjat till så kanske jag får igenom viljan, hihi!
Just nu gäller marina stilen som jag tycker passar utmärkt sommartid!

Krukan är drejad av keramikern Anna Lindell, Jönåker. En god vän och mycket skicklig yrkeshantverkare.


Även köket har fått spegel på väggen under den gamla klockan från Dalarna. Två lampetterljusstakar är placerade på dörrfodret.





Ovanför vår platt-tv har jag placerat en hylla sedan tidigare och där står ångbåten som min pappa byggt. Vilket jobb och så fin den är ska ni veta!


4 kommentarer:

  1. Här får du lite medhåll! Jag tycker som du, att det skulle säkert vara jättesnyggt utan den där väggen. Fast jag tycker du har det jättefint, som det är oxå. Kul med en massa olika speglar.
    Hoppas du får en jätteskön ledighet.
    Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du unnar dig lite ledigt!

    SvaraRadera
  3. Fint!
    Speglar kan verkligen förstora.
    Ångbåten är jättefin, jag kör också med den marina stilen.

    Hoppas du får en härlig semester!
    Agneta

    SvaraRadera
  4. Så skönt med bara tre dagar kvar!
    Det ser fint ut i ditt vardagsrum och speglar är alltid en bra lösning!

    Vilken vacker hylla och ångbåten var jättefin! Så duktig pappa du har!
    Hoppas att du får härliga lediga dagar sen!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera