söndag 25 april 2010

På gång.....

Hej Bloggisar och alla ni andra som kikar in här hos mig. Tack för de fina kommentarer ni lämnar hos mig! Jag har en lite fundering.... är det bara jag som just nu slår knut på min tillvaro eller är vi fler? Min vecka har bestått av bl a trädgårdsjobb hos kund, trädgårdsdesign i form av rita trädgårdar åt ett par kunder, sömnad av gardiner både till kunder och mig själv, möten, butiksjobb, konsultation hos kunder i deras trädgårdar, medverkat på marknad, sått och kultiverat. Försökt hitta lite egentid också och lyckades få till en ny rullgardin till vardagsrummet. Jobb 12 timmar/dag är inte ovantligt i dessa dagar och ändå trivs jag med det jag gör. Men jag sätter en gräns för vad som är mänskligt eller inte och lär mig säga nej till sådant jag inte kan ta på mig. Jag tror jag börjar bli vuxen, efter 45 år, och en lång utvecklingsfas som inte är fullt utvecklad på lång tid men jag är på gång!









4 kommentarer:

  1. Oj, så mycket du haft att stå i. Det verkar som om du måste dra lite i nödbromsen! Det ser härligt ut i din soffa, hoppas att du hinner tillbringa lite tid där också!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!

    Ja du verkar ha många järn i elden, det är lätt att jobba på mycket speciellt om man tycker det är kul...MEN det är lätt att man går på för mycket oxå och det märker man först när det lugnat ner sig eller hur?..har lyckas gjort det några gånger, och lyckas med att åstakomma det igen :) Kanske behöver några fler år på nacken hihi. Tack för en inspirerande blogg.

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Det låter klokt. Jag tror med jag börjar bli vuxen..jag säger nej till mycket och ägnar mig åt det som jag tycker om.Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig mycket väl, det är ju så mycket roligt man vill hinna med. Ibland känns det inte som jobb ens. Du verkar ha en mysig butik, skulle gärna komma och titta.
    Ha en fin vecka!
    Kram Lena

    SvaraRadera