onsdag 9 december 2009







Läste ett väldigt fint blogginlägg från http://thesecretgarden.blogspot.com idag. Jag vill varmt rekommendera detta inlägg som handlar om hennes underbara husdjur och deras varma gemenskap. Själv har vi än så länge en hund men önskan finns om att få in lite fler djur i familjen vart eftersom. Wippa kom till oss för snart ett år sedan och starten var intensiv, som det är när man får hem en valp. Hon har nu utvecklats till en ung dam och en otroligt härlig individ. Hennes förkärlek för strumpor nu ebbat ut och jag börjar få ihop olika par utan att färgerna varierar allt för mycket. Lyxigt med hela vantar också för den delen, de var ju ändå inga fina de hon åt upp. Skorna har vi nu fått haft i fred under ett par månader men det gick flera par och när jag jobbade extra under sommaren i en butik så jag snyggt klädd ut men råkade någon titta lite längre ner blev de nog förvånade över sandaler med upptuggade remar som fladrade snygg när man passerade. Jag bjuder er på en underbar valpbild och inser hur fort tiden går.



Wippa idag drygt ett år.

7 kommentarer:

  1. Ja, jag läste också det inlägget - helt underbart!
    Det är verkligen härligt när man kan dela vardagen med djuren och bor man på landet är det ju lättaste och kanske snällast mot djuren.

    Jättesöta bilder på din Wippa!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Hon är ett riktigt charmtroll, ligger så fint på fällen, passar till hennes päls....) vilket väder vi har....SUCK...ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. Strumpor och vantar...Hmmm? Det bästa min ena pudelpojke visste, när han var valp, var när han lyckades hitta en BH. Dom är roliga fortfarande ibland, trots att han är en herre på nio år nu!Han smyger in i badrummet och kollar om det ligger nån där, när jag har gått och lagt mig. Hundar är underbara! Kramar från Åsa.

    SvaraRadera
  4. Wippet...oj dom kräver mycket motion har jag för mig...

    Jg har tur med vår kille som e en staff-blandning,han ligger mest och sover :)
    Och är underbar med barnen...

    Ska föröka hinna läsa inlgget senare :)

    SvaraRadera
  5. Vilken söting....nästan som ett ulligt får***
    kommer ut imorgon
    kram
    annelie

    SvaraRadera
  6. Kan tänka mig att en hund blir lätt som sitt egna lilla barn.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hon ser fortfarande ut som en valp*L* Jag hade en sankt Bernhard som hade förkärlek på skor våtrumsväggar och dörrkarmar.Men det va pga av tristess..ha ha ha
    När vi flyttade så han kunde var ute mer slutade detta!
    kram annbritt

    SvaraRadera