torsdag 23 juli 2009

Hemma från Dalarna och dags för rea!

Familjen var till Dalarna för en vecka sedan och vi gjorde ett besök vid folkhögskolan Sätergläntan som ligger så idylliskt mitt ute i skogen. Jag är så förälskad i den här blå dörren som jag har sätt tidigare för cirka 12 år sedan när jag själv gick en textilutbildning vid Vadstena Folkhögskola. Vi var på studiebesök till denna skola och då som nu älskar jag detta ställe. Men nu har jag studerat färdig vad gäller textil så skall jag gå här får det bli en kortkurs över sommaren som finns att tillgå med olika variationer.














Vi har slitit färdig i stor sett nu med växthuset. Nästa vecka dyker glasmästaren upp och jag har beställt svart kitt till fönstren då jag har andra detaljer i svart på växthuset. Denna helg startar jag upp rea med upp till 75% av produkter i butiken för att göra plats för nyheter till hösten och jag är så sugen på att förnya nu när det är så fint i butiken. Kommer att ta in en ny leverantör som jag hittat från Danmark, Trendkompaniet Bloomingville för att förnya mig lite och då de har snygga vintageprodukter vilket jag satsar mer på i framtiden.










Min goda vän, Anna Lindel - keramiker "annas keramik" har låtit tillverka denna fina keramikplatta med hästmotiv till mitt golv i växthuset. Så snyggt med något som bryter på golvet.













2 kommentarer:

  1. Hejsan... Har kikat in på Din blogg lite då och då och följt växthusets "uppväxt". Måste säga att jag är MYCKET avundsjuk *LER* Det är jättefint.

    Må gott

    MVH

    Britt

    SvaraRadera
  2. Så otroligt fint det blev! Vilken lycka att ha ett sånt växthus och så bra det passar med övriga butiken!
    Jätteroligt att få följa tillkomsten lite!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera