söndag 9 augusti 2009

Röjningsarbete av baksidan





De första dahlierna har nu börjat blomma, de som frös ner i början på juni och jag gräta då jag trodde att de dött allihopa. De är så fina! Det ska bli så kul att se ner de tar fart och blommar alla ända in till frosten kommer. Har fått erbjudande av en grannfru att få ytterligare dahliaknölar då hon har en jätteplantering av dahlier i sin trädgård. Det tackar jag inte nej till. Jag har röjt upp på baksidan av butiken och skapat mig ett arbetsrum för plantering och skapande. Det skall upp ytterligare väggar och en dörr så att jag kan stänga lite om mig vid kallare och ruggigare väder. Det blir ett bra förvaringsställe till verktyg och krukor. Jag är helnöjd. Arbetsyta kan man inte få förmycket av.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar